Dejavnosti za dvig socialnega in kulturnega kapitala
Šole in vrtci gradijo socialni in kulturni kapital tako, da vzpostavljajo medsebojno zaupanje in spodbujajo kulturo dialoga z raznolikimi dejavnostmi znotraj šole ter dejavnostmi, ki povezujejo šolo z okoljem. Načrtovane morajo biti v pravem razmerju. Pretiran poudarek notranjemu povezovanju ima učinek »superlepila« in povzroča poleg homogenosti, dobrih odnosov in počutja tudi samozadostnost, tekmovanje navzven in izključevanje okolja. Te slabosti šola presega s povezovanjem z drugimi (premoščanje), ki ima učinek z »WD-40« naoljenega mehanizma in omogoča oblikovanje mrež in neodvisnih odnosov, vključevanje drugih, pluralizem, heterogenost in sodelovalnost navzven.
Primeri
a) v povezovanju z okoljem
- skupni izobraževalni projekti šole in skupnosti;
- skupni raziskovalni projekti šole in skupnosti;
- skupni kulturni in športni dogodki;
- dejavnosti s področja karierne orientacije;
- pomoč družinam v težavah, reševanje skupnih problemov;
- mednarodni projekti;
- vključevanje učencev v prostovoljne, nevladne organizacije;
- vključevanje prostovoljcev v šolo/vrtec;
- šola,vrtec je prostor srečevanja širše skupnosti.
b) za starše
- pomoč staršem, še posebej v zgodnjih otrokovih letih pri splošni blaginji ter socialnem in jezikovnem razvoju;
- razvijanje veščin starševstva, kot so igre in socialni razvoj, pismenost in obvladovanje otrokovega vedenja;
- spodbujanje staršev in drugih, da bi prostovoljno pomagali šoli pri določenih strategijah.
c) znotraj šole oz. vrtca
- sodelovalno učenje in skupne priložnosti za igro otrok;
- projekti s področja športa, ustvarjalnosti in umetnosti;
- praznovanja;
- raziskovalni projekti;
- razvijanje skupne odgovornosti;
- razvijanje oddelčnih skupnosti – skrb za vključenost in sodelovanje vseh otrok;
- dodatna pomoč nadarjenim, ranljivim skupinam in učencem s posebnimi potrebami.